Zarządzenie Nr R.021.2.22 w sprawie okresowej zmiany organizacji kształcenia w Akademii Pomorskiej w Słupsku
Treść pisma:
Zarządzenie Nr R.021.2.22
Rektora Akademii Pomorskiej w Słupsku
z dnia 12 stycznia 2022 roku
w sprawie okresowej zmiany organizacji kształcenia w Akademii Pomorskiej w Słupsku
Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 2, art. 50 ust. 1 i art. 51 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 478 ze zm.) – zarządzam, co następuje:
§ 1
1. W okresie od 15 stycznia 2022 r. do 6 lutego 2022 r. zajęcia na studiach pierwszego i drugiego stopnia, jednolitych studiach magisterskich, w szkołach doktorskich, na studiach doktoranckich oraz na studiach podyplomowych mogą być prowadzone zdalnie lub z zastosowaniem modelu mieszanego, w którym część zajęć wykładowych, konwersatoryjnych i seminaryjnych, a także niektóre zajęcia ćwiczeniowe i projektowe odbywać się będą z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość (kształcenie e-learningowe, kształcenie zdalne on-line), natomiast pozostałe zajęcia odbywać się będą w formie stacjonarnej.
2. Decyzję o formie realizacji zajęć na danym kierunku studiów podejmuje dyrektor instytutu/ kierownik samodzielnej katedry, w której prowadzony jest kierunek.
3. Decyzję o formie realizacji zajęć na studiach trzeciego stopnia oraz w szkole doktorskiej podejmuje kierownik studiów/dyrektor szkoły doktorskiej.
4. Decyzję o formie realizacji zajęć na studiach podyplomowych podejmuje dyrektor instytutu w porozumieniu z kierownikiem studiów podyplomowych.
5. Zajęcia będą prowadzone w formie e-learningowej lub on-line (zdalnie) niezależnie od tego, czy taka forma zajęć została przewidziana odpowiednio w programie studiów.
6. Zajęcia na kierunkach: pielęgniarstwo, ratownictwo medyczne, fizjoterapia będą prowadzone w formie e-learningowej lub on-line (zdalnie) w zakresie przewidzianym w standardach kształcenia przygotowujących do tych zawodów.
7. Zajęcia związane z kształceniem nauczycieli będą prowadzone w formie e-learningowej lub on-line (zdalnie) w zakresie przewidzianym w standardach kształcenia przygotowujących do tego zawodu.
8. Dyżury nauczycieli akademickich i konsultacje prowadzone będą w trybie zdalnym. Dopuszcza się możliwość konsultacji na terenie uczelni, z zachowaniem reżimu sanitarnego.
9. Zastępcy kierowników jednostek organizacyjnych właściwi ds. kształcenia zobligowani są do sporządzenia dla poszczególnych kierunków studiów planów kształcenia na okres, o którym mowa w ust. 1, w których określą, które zajęcia i w jakiej liczbie będą prowadzone w formie stacjonarnej.
10. Plan ten podlega zatwierdzeniu przez dyrektora jednostki organizacyjnej i powinien zostać przekazany do Biura ds. Kształcenia oraz podany do wiadomości studentów w terminie do 15 stycznia 2022 r.
11. Wzór zestawienia dla Biura ds. Kształcenia zawiera załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2
1. Zajęcia w trybie zdalnym (on-line) należy prowadzić w sposób synchroniczny, tzn. w czasie, jaki jest na nie przewidziany w planie kształcenia.
2. Zajęcia wychowania fizycznego oraz lektoraty języków obcych mogą być prowadzone w formie e-learningowej lub on-line (zdalnie), w czasie, jaki jest na nie przewidziany w planie kształcenia. Decyzję o formie realizacji tych zajęć podejmuje dyrektor instytutu/kierownik samodzielnej katedry w porozumieniu z Kierownikiem SPJNO/Studium WF.
3. Zajęcia fakultatywne z wychowania fizycznego zostają zawieszone na czas obowiązywania zarządzenia.
§ 3
1. Praktyki zawodowe, w tym nauczycielskie, realizowane będą w formie bezpośredniego kontaktu, z zachowaniem obowiązującego reżimu sanitarnego, chyba, że istnieją alternatywne możliwości ich realizacji.
2. Szczegółowy tryb i formy odbywania praktyk wymagają uzgodnienia z podmiotami, z którymi podpisano stosowne porozumienia.
3. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą Prorektora ds. Kształcenia można przesunąć realizację praktyk zawodowych na okres późniejszy (semestr letni).
§ 4
1. Szczegółowe informacje na temat organizacji zimowej sesji egzaminacyjnej zostaną określone w piśmie okólnym Rektora w zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej.
§ 5
1. Przypominam, że zgodnie z Zasadami bezpieczeństwa w zakresie przeciwdziałania
rozprzestrzenianiu się COVID-19 w Akademii Pomorskiej w Słupsku istnieje obowiązek
zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki w miejscach wspólnych na terenie Uczelni oraz przez studentów podczas zajęć dydaktycznych.
2. Mając na względzie powrót do realizacji kształcenia w formie stacjonarnej oraz zapewnienie bezpiecznych warunków kształcenia na terenie uczelni, zgodnie z wytycznymi Ministra Edukacji i Nauki zachęcam do podejmowania aktywnej promocji szczepień przeciwko COVID-19.
§ 6
1. Nadzór nad realizacją postanowień niniejszego zarządzenia sprawuje Prorektor ds. Kształcenia.
2. W przypadku zmiany sytuacji epidemicznej w trakcie okresu obowiązywania zarządzenia organizacja kształcenia może ulec zmianie, o czym wszyscy zainteresowani zostaną poinformowani w formie pisma okólnego Rektora.
3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor Akademii Pomorskiej w Słupsku
dr hab. inż. Zbigniew Osadowski, prof. AP
Do pobrania: