Nasz Uniwersytet w nowej odsłonie wizualnej
Dzisiaj, poniedziałek 19 czerwca, w Klubie Studenckim oficjalnie zaprezentowano nową identyfikację wizualną Uniwersytetu Pomorskiego w Słupsku. Przygotowało ją słupskie studio Rio Creativo.
JM Rektor dr hab. inż. Zbigniew Osadowski, prof. UP, powiedział: 54-letnia historia Uczelni i droga od Studium Nauczycielskiego do Uniwersytetu pokazuje jak ważne jest ciągłe rozwijanie się i konsekwencja. To był bardzo złożony proces, zajął wiele lat. Jest efektem starań i zaangażowania niezliczonej ilości ludzi związanych z Uczelnią, i nie tylko. Uniwersytet to wielka zmiana dla Uczelni, ale również dla studentów - obecnych i przyszłych, dla miasta i dla regionu. Ta zmiana odbywa się na wielu poziomach. Jedną z nich jest zmiana wizualna dotycząca komunikacji Uczelni. Z przyjemnością powierzyliśmy to zadanie ponownie Rio Creativo. Ten zespół był odpowiedzialny za rebranding Akademii 6 lat temu i był to projekt, który był skuteczny. Wierzymy, że nowa odsłona, którą Państwo tutaj zobaczyli, a która została wypracowana w bardzo złożony i odpowiedzialny sposób, jest odpowiedzią na potrzeby Uniwersytetu Pomorskiego teraz i w przyszłości.
- Tym razem proces rebrandingu jest jednak dużo bardziej złożony i pogłębiony. Prace zostały poprzedzone spotkaniami z władzami uczelni, instytutami, studentami i innymi jednostkami funkcjonującymi w ramach struktury Uniwersytetu. W fazie przygotowań przeprowadziliśmy też ankiety wśród studentów i pracowników uczelni oraz specjalne warsztaty strategiczne. Wszystko to pozwoliło zebrać informacje, które finalnie przekładają się na konkretne narzędzia do komunikacji uczelni - powiedział Marcin Zgórski z Rio Creativo.
- Dziś pokazaliśmy tylko ułamek tej pracy w postaci nowego logo, znaku uroczystego i części identyfikacji wizualnej uczelni. Trwają dalsze prace projektowe i koncepcyjno-strategiczne. Ich pełny efekt będzie można zobaczyć w ciągu najbliższych miesięcy. Natomiast Uniwersytet Pomorski w Słupsku musi iść do przodu komunikując się skutecznie. – dodał Marek Guziński, Rio Creativo.
Zobacz, jak wygląda praca specjalistów z Rio Creativo: